Sunday, 5 June 2011

Aku sebatang pen


Bismillahirrahmanirrahim

Nostalgia kan tajuk entry kali ni? Aku sebatang pen. Teringat zaman sekolah rendah, tulis karangan tajuk ala-ala macam ni. Kenapa aku sebatang pen? Sebab pen kesayangan baru sahaja kehabisan dakwatnya sebentar tadi. Terima kasih pen! Awak dah banyak berjasa. Walaupun awak bakal diganti, namun saya akan pastikan yang menggantikan awak persis seperti awak, pen FIZZ 101 yang berharga Rp 3000 :)

Kalau kita macam mana? Adakah kita seorang khalifah? Atau kita mahu meletakkan diri kita sejajar dengan sebatang pen FIZZ 101? Atau mungkin kita mahu merendahk
an darjat diri sendiri dengan menempatkan diri kita lebih rendah dari pen FIZZ 101 yang lebih banyak membantu menyampaikan dakwah dari diri kita? Na'uzubillah.



Sekali lagi, kenapa bandingkan dengan sebatang pen? Pen, walaupun murah namun jika digunakan dengan betul, mampu menjadi medium terbesar dalam berdakwah. Kalau digunakan untuk menulis catatan, nota mahupun mengajar adik kecil, kan besar maknanya disitu? Kalau guna nak tulis surat cinta, tade maknanya dik oi. teeheee *just saying*

Sekadar perkongsian. Harap bermanfaat! :)

* kenapa pen? sebab tinggal sebatang je pen ni. sila bertahan wahai pen yang tinggal sebatang!

** kenapa pen? sebab pen ni best sekali di alam semesta! sila beli di tisera jatos dengan harga Rp 3000 sahaja. heeee~

*** kenapa pen? sebab ink pen habis gara gara sooca. maka sila hargai pen anda Aiza Amierah!

**** kenapa pen? sebab aiza PENyu. huehue

6 comments:

akuwanblur90 said...

socca tue apa??

penyu said...

SOOCA tu exam oral. bentang case. kena tulis nota banyak banyak, sampai habis ink pen. heeee

Leha Kebaya Jarang said...

slalu aq beli pen BANYAK2...mls nak g kedai selalu...tp x pnh habis plak ink pen aq...haha~ tamak sgt kn ;)

penyu said...

hahaha. dulu selalu juga buat macam tu. tapi selalu hilang. maka beli pen 2 batang je. hehe

Bella Billa said...

mahalny pen aiza..org nye 2 3000rp..huhu, tp bru je beli td, la nih dh terbatuk2..uhuhuhu..stress!

penyu said...

hehe. pen tu best tulis. sampai betul betul habis baru dia stop. santai neng. ayuh usaha! oh oh, saya risau sooca!! :((